Главная » Статьи » Психология и педагогика |
Опитувальник суб‘єктивної оцінки професійної визначеності СПВ
|
|
Опитувальник суб‘єктивної оцінки професійного визначеності використаний
нами для виявлення самооцінки рівня професійного самовизначення досліджуваних.
Учні оцінювали власний стан "визначеності – невизначеності" відносно
майбутньої професії а, також, міру значущості в особистому професійному виборі
тих або інших мотиваційних чинників. Опитувальник складається з 16 тверджень, що оцінювалися досліджуваними за
принципом вербальних шкал. Кожне твердження висловлює почуття або міркування,
пов‘язане з вибором майбутньої професії. Досліджуваним пропонувалося оцінити
кожне твердження за 11-бальною шкалою (від 0 до 10), залежно від того,
наскільки вони можуть з ним погодитися. У твердженнях № 1, 2, 4, 6, 9, 12, 13, 16 висловлюються почуття
впевненості, ясності, визначеності
відносно професійних перспектив: - Я відчуваю, що визначився щодо майбутньої професії. - Я впевнений у правильності свого вибору. - Я ясно уявляю, що маю зробити, щоб
здійснити прийняте рішення. - Я знаю, що зможу здійснити свої задуми. - Думки про майбутні професійні перспективи викликають у мене відчуття
радості і ентузіазм. - Я обираю професію по здібностям і впевнений, що у мене все вийде. - Я відчуваю, що діяльність, яку я обрав, мені підходить. - Я вже почав здійснювати плани, пов‘язані з вибором професії. У твердженнях №№ 3, 5, 7, 8, 10, 11, 14, 15 висловлені сумніви,
невпевненість, проблематичність, невизначеність: - Жодна з професій не приваблює мене по-справжньому. - Я відчуваю стурбованість і тривогу, коли думаю про закінчення школи і
необхідність обрати професію. - Я не впевнений, що мені сподобається працювати за спеціальністю, яку я
обрав. - Мої уявлення щодо того, що я буду робити після закінчення школи, досить
туманні. - У мене є сумніви чи зможу я успішно справлятись з обраною діяльністю; - Хоч я й обрав майбутню сферу діяльності, я часто думаю про інші професії,
які міг би обрати. - Я зайнятий більш цікавими справами, ніж міркування про вибір професії. Не суттєво, яку професію я оберу, головне – добре заробляти. Оцінка розраховувалася в балах як сума шкальних оцінок. Оцінки за шкалами №
1, 2, 4, 6, 9, 12, 13, 16 визначають рівень з'ясовності професійного вибору і
мають позитивний знак. Оцінки за шкалами №№ 3, 5, 7, 8, 11, 14, 15 визначають
рівень проблематичності і мають негативний знак. Сумарний показник названий
нами "Показник суб‘єктивної професійної визначеності"("В").
Він може отримувати як позитивне, так і негативне значення. Для детальнішого
аналізу можна окремо оцінити позитивні і негативні шкали, з точки зору
виявлення співвідношення "з'ясовності" і "проблематичності"
у сумарному результаті. | |
|
|
Просмотров: 1067 | Рейтинг: 0.0/0 |