Главная » Статьи » Психология и педагогика

Опитувальник суб‘єктивної оцінки професійної визначеності СПВ



Опитувальник суб‘єктивної оцінки професійного визначеності використаний нами для виявлення самооцінки рівня професійного самовизначення досліджуваних. Учні оцінювали власний стан "визначеності – невизначеності" відносно майбутньої професії а, також, міру значущості в особистому професійному виборі тих або інших мотиваційних чинників.

Опитувальник складається з 16 тверджень, що оцінювалися досліджуваними за принципом вербальних шкал. Кожне твердження висловлює почуття або міркування, пов‘язане з вибором майбутньої професії. Досліджуваним пропонувалося оцінити кожне твердження за 11-бальною шкалою (від 0 до 10), залежно від того, наскільки вони можуть з ним погодитися.

У твердженнях № 1, 2, 4, 6, 9, 12, 13, 16 висловлюються почуття впевненості, ясності, визначеності  відносно професійних перспектив:

- Я відчуваю, що визначився щодо майбутньої професії.

- Я впевнений у правильності свого вибору.

- Я ясно уявляю, що  маю зробити, щоб здійснити прийняте рішення.

- Я знаю, що зможу здійснити свої задуми.

- Думки про майбутні професійні перспективи викликають у мене відчуття радості і ентузіазм.

- Я обираю професію по здібностям і впевнений, що у мене все вийде.

- Я відчуваю, що діяльність, яку я обрав, мені підходить.

- Я вже почав здійснювати плани, пов‘язані з вибором професії.

 У твердженнях  №№ 3, 5, 7, 8,  10, 11, 14, 15 висловлені сумніви, невпевненість, проблематичність, невизначеність:

- Жодна з професій не приваблює мене по-справжньому.

- Я відчуваю стурбованість і тривогу, коли думаю про закінчення школи і необхідність обрати професію.

- Я не впевнений, що мені сподобається працювати за спеціальністю, яку я обрав.

- Мої уявлення щодо того, що я буду робити після закінчення школи, досить туманні.

- У мене є сумніви чи зможу я успішно справлятись з обраною діяльністю;

- Хоч я й обрав майбутню сферу діяльності, я часто думаю про інші професії, які міг би обрати.

- Я зайнятий більш цікавими справами, ніж міркування про вибір професії.

Не суттєво, яку професію я оберу, головне – добре заробляти.

Оцінка розраховувалася в балах як сума шкальних оцінок. Оцінки за шкалами № 1, 2, 4, 6, 9, 12, 13, 16 визначають рівень з'ясовності професійного вибору і мають позитивний знак. Оцінки за шкалами №№ 3, 5, 7, 8, 11, 14, 15 визначають рівень проблематичності і мають негативний знак. Сумарний показник названий нами "Показник суб‘єктивної професійної визначеності"("В"). Він може отримувати як позитивне, так і негативне значення. Для детальнішого аналізу можна окремо оцінити позитивні і негативні шкали, з точки зору виявлення співвідношення "з'ясовності" і "проблематичності" у сумарному результаті. 

Категория: Психология и педагогика | (02.01.2013)
Просмотров: 1067 | Рейтинг: 0.0/0