Главная » Статьи » Психология и педагогика |
Спеціалізована служба сімейних форм виховання
|
|
Спеціалізована служба сімейних форм виховання Цільова група: діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклуван- ня, у тому числі прийомні діти, діти-вихованці дитячо- го будинку сімейного типу; усиновлені діти; прийомні батьки; батьки-вихователі; опікуни; усиновителі; рідні діти прийомних батьків, батьків-вихователів, уси- новителів, опікунів; біологічні батьки, родичі дітей-сиріт та дітей, позбавле- них батьківського піклування, чи особи, які їх замінюють; найближче оточення прийомних батьків, батьків- вихователів, опікунів, усиновителів; найближче оточення дітей, влаштованих до сімейних форм виховання; члени громад, до складу яких входить прийомна сім’я, дитячий будинок сімейного типу, сім‘я опікунів, піклу- вальників, усиновителів. Напрями діяльності та послуги 1. Рекрутування бажаюĦих виховувати дітей-сиріт та ді- тей, позбавлених батьківського піклування. Інформаційні послуги: організація і проведення інформаційних кампаній, спря- мованих на популяризацію сімейних форм влаштуван- ня дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклу- вання; надання детальної інформації клієнтам ЦСССДМ стосов- но специфіки різних форм влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; інформування кандидатів у прийомні батьки, бать- ки-вихователі, опікунів, усиновлювачів про можли- вість отримання комплексних послуг щодо їх підго- товки, здійснення соціального супроводу, фінансової підтримки. Соціально-педагогічні послуги: надання допомоги кандидатам у визначенні прийнят- ної для них форми влаштування дитини-сироти; надання консультацій особам, які бажають виховувати дітей-сиріт; надання допомоги кандидатам в оцінюванні власної спроможності виховувати дитину-сироту та дитині, поз- бавлену батьківського піклування (первинна оцінка). Соціально-психологі掶ні послуги: формування позитивної мотивації до проходження нав- чання кандидатів; здійснення психологічної діагностики та підтримки від- повідно до потреб клієнтів; проведення психологічних консультацій. Соціально-економічні послуги: надання консультацій про вимоги щодо необхідних ма- теріально-побутових та фінансових ресурсів, якими має володіти сім’я на момент створення сімейних форм виховання; надання консультацій щодо державної фінансово- матеріальної підтримки та забезпечення сімейних форм влаштування дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування. Юриди掶ні послуги: надання юридичних консультацій з питань опіки, піклу- вання, створення та функціонування прийомних сімей, ДБСТ, усиновлення, захисту прав дітей тощо; допомога в оформленні та прийомі документів кандида- тів на створення сімейних форм виховання. 2. Навчання кандидатів на створення сімейних форм ви- ховання та підготовка необхідних документів. Інформаційні послуги: інформування батьків щодо забезпечення прав дитини і їхньої відповідальності за її виховання; забезпечення кандидатів інформаційно-методичною літературою з питань форм і методів виховання в сім’ї, профілактики негативних явищ у дитячому та підлітко- вому середовищі, створення сприятливих умов для роз- витку дитини, проведення свят тощо; роз’яснення кандидатам необхідності збереження та розвитку стосунків прийомної дитини з біологічними батьками, родичами. Соціально-педагогіĦні послуги: спільне навчання соціального працівника служби з кан- дидатами у прийомні батьки, батьки-вихователі з ме- тою їх психолого-педагогічної підтримки; навчання кандидатів у прийомні батьки, батьки-вихова- телі за умови наявності відповідного сертифікату; соціально-педагогічне консультування потенційних опікунів, усиновителів у межах наданих повноважень; здійснення ознайомчих, діагностичних та візитів під- тримки до кандидатів за місцем їхнього проживання; надання індивідуальних соціально-педагогічних кон- сультацій кандидатам; залучення, в разі потреби, фахівців різних сфер до під- готовки кандидатів та надання їм відповідних консуль- тацій. Соціально-психологіĦні послуги: формування позитивної мотивації кандидатів щодо створення сімейних форм виховання; стимулювання психологічної готовності кандидатів до створення сімейних форм виховання; Соціально-економіāні послуги: надання консультацій щодо фінансового та матері- ального забезпечення функціонування сімейних форм виховання. Юридиāні послуги: підготовка та надання у службу у справах дітей рекомен- дації щодо внесення кандидатів до банку потенційних прийомних батьків, батьків-вихователів; проведення індивідуальних консультацій з правових питань із залучення відповідних фахівців; надання допомоги в оформленні документів, необхід- них для створення сімейних форм виховання. 3. Участь спеціалістів служби (у межах своїх повнова- жень) у процесі взаємопідбору сімей та дітей. Соціально-педагогіāні послуги: участь у здійсненні оцінки потреб дитини та спромож- ності сім’ї; надання батькам детальної інформації про особливості розвитку дитини-сироти, її життєвої історії, наявність чи відсутність біологічних батьків, родичів; надання консультацій потенційним батькам щодо спе- цифіки першого знайомства з дитиною, налагодження контакту з нею, необхідності підготовки рідних дітей до влаштування в сім’ю дитини-сироти; підготовка біологічних дітей потенційних прийомних батьків, батьків-вихователів до приходу в сім‘ю нової дитини; організація знайомства сім‘ї і дитини; підготовка найближчого оточення сім‘ї до прийому ди- тини; організація та налагодження партнерської взаємодії між потенційними батьками та членами педагогічного колективу закладу, де перебуває дитина, її найближчо- го оточення; допомога у налагодженні контактів потенційних прийом- них батьків із біологічними батьками дитини, позбав- леною батьківського піклування (відповідно до потреб дитини, в її інтересах); залучення потенційних прийомних батьків, батьків- вихователів до участі в засіданнях міжвідомчих та муль- тидисциплінарних команд із питань взаємо-відбору та влаштування дитини у сімейну форму. Соціально-психологіāні послуги: надання батькам детальної інформації про особливості психофізіологічного розвитку дитини-сироти, її особли- ві потреби, емоційного стану тощо; формування психологічної готовності дитини-сироти до входження у нове сімейне середовище; надання допомоги у налагодженні психологічного кон- такту між членами сім’ї та прийомною дитиною, форму- вання прив’язаностей; надання допомоги у формуванні психологічної готовнос- ті потенційних прийомних батьків до взаємодії з біоло- гічними батьками дитини, позбавленої батьківського піклування; надання психологічних консультацій потенційним при- йомним батькам у разі виникнення труднощів у проце- сі взаємопідбору та влаштування. Юридиāні послуги надання юридичних консультацій потенційним бать- кам із питань наявності в дитини необхідних докумен- тів, у тому числі тих, що підтверджують її статус; проведення юридичних консультацій з питань взаємо- підбору батьків та дітей. 4. Здійснення соціального супроводження прийомних сімей і дитяāих будинків сімейного типу. Інформаційні послуги: інформування про ресурси громади та допомога в їх використанні на користь дитини (про дитячі навчаль- ні заклади, гуртки, спортивні школи та заняття, про діяльність дитячих, молодіжних громадських організа- цій, турпоходи, культурні заходи); надання довідкової інформації, необхідної для вирішен- ня складної життєвої ситуації, надання інформації про послуги, які можна отримати в ЦСССДМ, графіки робо- ти закладів соціального спрямування, освіти, охорони здоров’я, центрів зайнятості, органів виконавчої влади та місцевого самоврядування; розповсюдження буклетів, листівок, пам’яток, плакатів соціального спрямування, надання інформації дитині та прийомним батькам, бать- кам-вихователям, опікунам щодо можливостей її пода- льшого навчання, працевлаштування, самостійного життя. Соціально-педагогіĦні послуги: проведення навчання та підвищення кваліфікації при- йомних батьків; сприяння у вирішенні проблем навчання прийомних дітей; у виявленні розвитку різнобічних інтересів і пот- реб дітей; формування здорового способу життя; організація навчання батьків ефективних методів вихо- вання без покарання, мобілізації власних ресурсів сі- м’ї для вирішення проблем надалі; консультування батьків щодо здійснення статевого та гендерного виховання; сприяння установленню та підтримці стосунків із біологіч- ною сім’єю, якщо це не суперечить інтересам дитини; сприяння розвитку дружніх стосунків між рідними і прийомними дітьми; участь у формуванні життєвих навичок дитини: плану- вання свого життя та його здійснення; допомога у розв’язанні конфліктних ситуацій сімейно- го виховання, у підготовці до виходу із сім’ї в самос- тійне життя; організація зустрічей дітей із біологічними батьками/ особами, що їх замінюють, ужиття заходів щодо підго- товки біологічних родин до повернення їм дітей; здійснення моніторингу захисту дитини від жорстоко- го поводження та насильства; представлення інтересів клієнта в інших установах та закладах (здійснення функцій посередника між сім’єю й адміністрацією школи, центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого само- врядування, органами опіки і піклування тощо); підготовка дитини до самостійного життя після виходу з прийомної сім’ї, ДБСТ, із-під опіки, піклування; допомога дитині у її професійному самовизначенні, прогнозування кар’єри. Соціально-психологіāні послуги: сприяння адаптації дитини до нової сім’ї та сім’ї до дитини, створення сприятливого психологічного клімату в сім‘ї; запобігання конфліктам та врегулювання їх між члена- ми сім’ї; сприяння формуванню в дитини почуття влас- ної гідності, адекватної самооцінки, самосвідомості, самостійності, громадянської позиції; мінімізація негативних наслідків психологічних травм; організація реабілітаційних заходів, спрямованих на по- долання затримок, відставань у розвитку, психічних та психологічних проблем, пов’язаних із занедбаністю, травмами та хворобами, жорстоким поводженням або насильством, яких зазнала дитина до влаштування у прийомну сім’ю/дитячий будинок сімейного типу; корекція поведінки дітей; психологічне консультування; організація сімейної психотерапії; проведення психодіагностики; надання методичних порад. Медико-соціальні послуги: сприяння прийомним батькам/батькам-вихователям у вирішенні питань збереження, підтримки та охорони здоров’я прийомних дітей/дітей-вихованців; надання необхідної інформації, настанов щодо здоро- вого способу життя, профілактики туберкульозу, вене- ричних захворювань та ВІЛ/СНІДу; сприяння у проходженні прийомними дітьми/дітьми-ви- хованцями обов’язкового медичного огляду та, у разі не- обхідності, контроль за виконанням призначень лікаря; сприяння у забезпеченні регулярного та якісного ме- дичного обслуговування; допомога у вирішенні питань щодо оздоровлення прийом- них дітей/дітей-вихованців та рідних дітей (до 18 років); налагодження, у разі необхідності, ефективної спів- праці із закладами охорони здоров’я та іншими орга- нізаціями соціального спрямування, які надають допо- могу ВІЛ-інфікованим дітям. Соціально-економіĦні послуги: допомога в залученні додаткових ресурсів для задово- лення потреб прийомної сім’ї/дитячого будинку сімей- ного типу в лікуванні, оздоровленні тощо; допомога у своєчасному отриманні батьками держав- них виплат на утримання дитини; допомога у вирішенні побутових проблем, працевлаш- тування прийомних дітей, дітей-вихованців після досяг- нення ними повноліття чи закінчення навчання. ЮридиĦні послуги: представлення та захист прав і законних інтересів при- йомної сім’ї, дитячого будинку сімейного типу та дітей, що в них виховуються, в органах державної влади та інших установах, організаціях, підприємствах незалеж- но від форм власності та підпорядкування; допомога в оформленні документів, необхідних для роз- в’язання проблем клієнтів; сприяння підвищенню рівня правової освіти прийом- них батьків/ батьків-вихователів та дітей, що вихову- ються в їхніх сім’ях; співпраця з різними установами та фахівцями для на- дання фахової юридичної допомоги; допомога у вирішенні правових питань повернення дитини в біологічну сім‘ю, відновлення прав біологічних батьків; консультування батьків з питань захисту житлових та майнових прав прийомних дітей; консультування дітей та батьків з питань захисту прав осіб з числа дітей-сиріт на пільгове навчання.
| |
|
|
Просмотров: 908 | Рейтинг: 0.0/0 |