Главная » Статьи

Всего материалов в каталоге: 362
Показано материалов: 41-50
Страницы: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 36 37 »

Нам легко далося не робити негативні конотації симптому ідентифікованого пацієнта. Проте поведінка інших членів сім'ї, особливо батьків, яке часто виглядало корельованим з симптомом, ставило нас перед більш складним завданням. Шаблонне бачення спокушало на довільні тлумачення - асоціювання симптому з симптоматичним поведінкою "інших" відповідно до причинно-наслідковими залежностями. У результаті нерідко виявлялося, що батьки пацієнта викликають у нас обурення і гнів.
Психология и педагогика | Просмотров: 1397 | Дата: 11.03.2013

Школа Фрейда (L'Ecole Freudienne), заснована в 1964 році, займалася розвитком психоаналізу на основі вчення Жака Лакана. Ця група включає всіх зацікавлених осіб, які не пройшли навчального аналізу. У ній не існує особливої ​​ієрархії. Розроблені нею "Принципи одержання звання психоаналітика в Паризькій школі Фрейда" можна виразити таким тезою: "психоаналітика є кожен, хто вважає себе таким". Школа налічує сьогодні близько сотні членів.
Психология и педагогика | Просмотров: 1151 | Дата: 11.03.2013

Унікальний гештальт робочого години, складаний під час сеансу, існує навіть в тому випадку, якщо всі сеанси з одним пацієнтом дуже схожі один на одного. Цей гештальт є чимось більшим, ніж проста сума його складових. Дана стаття є спробою описати процес формування гештальта аналітичного години і особливості сприйняття цього процесу аналітиком і пацієнтом як співробітниками. У центрі уваги опиняється наступне питання: які з інструментів, що використовуються психоаналітиком, забезпечують досягнення розуміння? Формування аналітичного години є творчим і розгортається процесом і це прекрасно показано Джеймсом
Психология и педагогика | Просмотров: 533 | Дата: 11.03.2013

На даний момент у вітчизняній літературі практично відсутні дослідження психотерапевтичного взаємодії. Як виняток можна назвати статтю Є.С. Калмикова та І.Г. Чеснова (1996), в якій зіставляються два надзвичайно цікавих методу дослідження: метод виявлення центральної конфліктної теми Люборскі і дискурс-аналітичний підхід Лабова і Феншела; роботи Ф.Е. Василюка (1988, 1996), в яких автор розробляє оригінальну систему психотехнічних методів, а також статтю В.І. Рибіна (1997), де зроблена спроба аналізу терапевтичних втручань на прикладі конкретної психотерапевтичної сесії. Дана стаття також заповнює цей пробіл.
Психология и педагогика | Просмотров: 4482 | Дата: 11.03.2013

У ході підготовки до нашого другого семінару я довго думав про те, якій темі найкраще присвятити мою доповідь і наступну за ним дискусію. Після досить тривалих і болісних роздумів я вибрав саме цю тему з наступних причин. По-перше, я чудово пам'ятаю жваву дискусію, яка виникла в ході нашого першого семінару, і у мене залишається враження, що досить багато питань по даній темі не отримали належного розгляду. По-друге, висловлюючи моя особиста думка, я хотів би зазначити, що для мене перша зустріч з абсолютно незнайомою людиною в специфічній психотерапевтичної ситуації є захоплюючим і захоплюючим моментом. Мені завжди цікаво, хто ця людина, яка проблема і який конфлікт привели його до мене, чи вдасться мені досягти розуміння на основі історії його життя, його свідомості та несвідомого.
Психология и педагогика | Просмотров: 688 | Дата: 11.03.2013

Перша зустріч з клієнтом - подія завжди хвилююча як для клієнта, так і для психотерапевта. До того, як вона відбудеться в реальному фізичному просторі кабінету, у обох учасників цієї зустрічі свідомо і несвідомо виникають фантазії і очікування відносно один одного, запускаючи процес розвитку переносу і котрнтрпереноса, з самого початку
Психология и педагогика | Просмотров: 886 | Дата: 11.03.2013

Вербальна комунікація з приводу насильства часто має спотворений характер. Нав'язливе повторення - найбільш наочний індикатор ризику насильницької поведінки в майбутньому, хоча попередні епізоди часто забуваються. З іншого боку, загроза насильства може втілюватися в поведінці й мови, стимулюючи тривогу і захисні реакції .. Ризик насильства може бути перебільшений, а іноді, можливо, і посилений реакцією на вербальну загрозу. Дане явище веде, в клінічній практиці, до неадекватної оцінки ризику.
Психология и педагогика | Просмотров: 478 | Дата: 11.03.2013

Люди користуються двома різними мовними системами, які можуть передавати як узгоджену за змістом, так і конфліктуючу інформацію. Одна з цих систем - вербальна, або мовна, з якою ми всі знайомі, на якій би мові не говорили - на англійській, французькій, арабській або будь-якому іншому. Вербальна система ефективна для передачі інформації про факти і предметах, для міркування і рішення проблем; крім того, мовні висловлювання можуть бути переведені в письмову форму.
Психология и педагогика | Просмотров: 5347 | Дата: 07.03.2013

Проведене тут розходження між симпатичним і парасимпатичних домінуванням ніяк не пов'язано з концепціями симпатико-тонічних і ваготоніческіх конституцій Еппінгера і Гесса, оскільки симпатичної або парасимпатичної домінування є не постійною рисою людини, а лише характеристикою певного стану.
Психология и педагогика | Просмотров: 1311 | Дата: 07.03.2013

Друга сотня років пішла психоаналізу і його відкриттів про природу людини. Важко знайти психологічну теорію, яка справила більший вплив на суспільну свідомість і на самі різні сфери життя людини - від підходів до виховання дітей до сюжетів бестселерів. І тим не менше, коли в рамках далеких від психоаналізу розділів психології знаходяться підтвердження його фундаментальних положень, читач (навіть якщо він - професійний психолог) не перестає дивуватися і ... протестувати. Спробуємо розібратися, чому, на прикладі однієї книги.
Психология и педагогика | Просмотров: 503 | Дата: 07.03.2013